dissabte, 6 de març del 2010

Anar a sopar o a menjar alguna cosa per sopar...


Hi ha motius que allunyen la gent de la llengua. Aquest n'és un de pes. Resulta que no podem dir Avui he sopat truita de patates, de la mateixa manera que tampoc no podem dir He berenat un entrepà o He dinat lluç amb amanida. A veure, sí que ho podem dir, però hem de ser conscients que estem fotent una patada al diccionari.

Per què? Es preguntarà algú. Doncs la raó és que tant esmorzar, dinar, berenar com sopar són verbs intransitius que no porten complement directe. Per tant, hauríem de dir Sopo a les nou o bé He menjat truita de patates per sopar.

Conclusió: els lingüistes som uns repel·lents que ens passem el dia dient: "Això que dius no és correcte. El DIEC diu que...". Si és que és de ser inútiles!

1 comentari:

  1. Jo cada vegada que parlo amb tu i penso en la de faltes d'ortografia, de normativa, etc. que hi deu haver en el meu bloc m'entren ganes de tancar-lo! Una periodista que ni tan sols sap escriure bé el seu propi idioma?

    Però bé, després em consolo a mi mateixa dient-me que no em paguen per escriure'l de manera que puc fer el que em doni la gana (tot i que això de què no em paguin no sé si és un consol o motiu de cesse! :P)

    ResponElimina